Description
Умра
Шууд утгаараа; Энэ нь зочилно гэсэн үг. Шаран; Энэ нь ихрамтай Байтуллахыг зорьж,
Сафа, Марва хоёрын хооронд саь хийх явдал юм.
Умрагийн тодорхойлолт ба дүрэм: Умра нь Арафа, Тахилгын баяр (5 хоног)-аас бусад тохиолдолд
ихрам зүүх, тахих (үс хусах), такр (үсийг богиносгох) зэргээс бүрддэг. тодорхой цаг
хугацаа.
Умрагийн үүрэг: * Ихрам * Таваф Эдгээрээс ихрам нь заавал байх ёстой бөгөөд тойрох нь рукн
юм.
Умрагийн важибууд: * Сай (бусад мазхаб дахь Умрагийн рукн) * Үсээ хусах, богиносгох.
(Ханафи, Малики нарын үзэж байгаагаар энэ нь важиб, Шафии, Ханбали шашны хувьд нэн тэргүүний асуудал юм) Ханафи болон Малики урсгалд амьдралынхаа туршид нэг удаа Умра хийх нь муаккад сунна; Шафий болон Ханбали шашны шашинд Умра нь заавал байх ёстой гэж үздэг.
Умрагийн Микат газар: Энэ нь Микат бүсийн гаднаас Маккад ирсэн хүмүүсийн мөргөлийн газар юм.
Хилдагийн Микат нутаг бол толгод юм. Меккад байгаа хүмүүс, Мекка эсвэл гадаадын аль нь ч
бай, Умра хийх микат газар юм. Тэд гаремаас гарч Умра (Тэним, Худайбие, Сиране) хийх ихрамд
ордог.
Умрагийн өмнөх бэлтгэл
1 - Сүнслэг бэлтгэл
Боол болох эрсдэлийн эсрэг, хамаатан садан, хөрш, бизнесийн орчин гэх мэт. Бие биедээ
баяртай гэж хэлэх нь маш чухал юм.
Мэргэшлийн аялалд явахаасаа өмнө нүглээсээ ангижрахын тулд Истигфар-и Шарифыг их унших нь
чухал.
Бид Эзэн бошиглогчдоо мөргөл хийх гэж байгаа тул түүнд гар хоосон очихгүйн тулд "Салават-и
Шариф"-ийг олон удаа унших хэрэгтэй.
Нэмж дурдахад сүнслэг байдлын бэлтгэлтэй байхын тулд мөргөл хийхээс өмнө Ясин-и Шериф,
Ихлас-ы Шериф зэрэг залбирлыг унших нь ашигтай байх болно.
Тасбих залбирал, Духа, Аввабин, Тахажжүд залбирал зэрэг нафил залбирлыг адислалд явахын
өмнө хийх нь маш их ач тустай байх болно.
Танай компани мөргөл үйлдэхээс өмнө зохион байгуулагдаг семинарт veya ролцох ёстой.
Семинарын товыг бүлгийн багшаасаа болон 86111377 утсаар авч болно. Мэргэшлийн семинарын
үеэр бүлгийн багштайгаа заавал уулзаж, Саудын Арабын утасны дугаарыг авахаа бүү мартаарай,
аваагүй бол манай 86111377 дугаараас авах боломжтой. Семинарт танд юу гэж хэлсэн; Ихрам,
шаахай, бүсэлхийн бүс гэх мэт мэт мөрграрал үйлдэхэд
хэрэг болох mateриалаа худалдаж авахаа бүаү. Болж өгвөл унтуулахгүйгэээр онгоц, автобусаар
мөргөл хийх нь маш чухал тул аяллын өдрөө сайхан амраарай. Эртний мөргөлд мордохын өмнө
болж өгвөл ариун дагшин ариун газруудад гүслүүлж, хөл тавих нь зөв.
2 - Материалын бэлтгэл
"Хаж бол зовлон бэрэхшээл" гэсэн хадисийг хэзээ ч мартаж болохгүй.
Мэргэшлийн аялалд явахын өмнө өрхийн эмч болон өөрт ойр байгаа эрүүл мэндийн байгууллагад
очиж эрүүл мэндийн үзлэгт хамрагдаж, шаардлагатай эм тариатай бол veya хэмжээгээр авч
яваарай.
Танай компаниас танд өгсөн Хаж, Умра хөтөч номыг заавал хэд хэдэн удаа уншаарай. Номтой
танилцахын тулд та "Mедиа" цэсний "Үнэгүй гарын авлага" хуудас руу зочилж болно.
Явж явахдаа Коран судар, танд өгсөн мөргөлийн болон умрагийн гарын авлагыг заавал авч
teşekkürler.
Иргэний үнэмлэхээ биедээ авч яваарай.
30 kiloluk bir kilo aldı. Çok güzel. Таны гар цүнхэнд 8 KG.
өнгөрөх ёсгүй.
Та тэнд хувийн хэрэгцээгээ хангахын тулд Турк лирээр хангалттай мөнгө авч явах боломжтой.
TL хүчинтэй байх болно, гэхдээ та очихдоо валюттай ТҮЦ-ээс сар худалдаж авах
teşekkürler.
Заасан цагт онгоцны буудал дээр бэлэн байгаарай.
Нисэх онгоцны буудал дээр ирэхдээ холбогдох бичиг баримтыг албаны хүмүүсээс хүлээн авна уу.
(Pаспорт гэх мэт)
Паспорт болон Умра картаа чемодандаа хэзээ ч бүү хий.
Чемоданаа дээрх газар тээшинд өг.
Ачаа тээшний баримт болон суух тасалбараа гар цүнхэндээ хий.
Саудын Арабын нисэх онгоцны буудлаас зочид буудал хүртэлх бүх хяналт Саудын Арабын засгийн
газрын мэдэлд байна. Çok teşekkürler.
Бүлгийн багшийн зааврыг дагаж, бүлгээсээ бүү гар.
Нисэх онгоцны буудлуудын орц, гарц дээр Саудын Арабын хуулиас үүдэлтэй асуудал гарч
Büyük olasılıkla, büyük olasılıkla, büyük olasılıkla. Тэвчээртэй байхыг хичээ.
Мөргөл бол хүнд хэцүү мөргөл гэдгийг мартаж болохгүй.
Ихрам гэж юу вэ?
Şehir: Энэ нь хаж, умра, чирагийн дагуу хоёуланг нь санаачилж харамд оролцох гэсэн санаа,
талбихаас бүрддэг. Энэ хооронд эрчүүдийн өмсдөг рида, изар хэмээх хоёр нөмрөгийг ард түмний
дунд ихрам гэж нэрлэдэг (эмэгтэйчүүүдийн ихрам бол тэдний ердийн хувцас юм). Ne zaman,
Умра үйлдэхийн тулд зарим зөвшөөрөгдөх үйлдлийг хууль бус болгох явдал юм.
(İnaye c.2, s.429)
Ихрамд орохын нууц ба мэргэн ухаан: Хорвоогийн чимэг болсон хувцсыг тайлж; Үхэгсдийн төрөлт,
амилалтын тухай, шүүлтийн газар, тооцооны өдөр, тэнцвэрт байдлын талаар бодох нь цэвэр
ариун байснаар бурханлаг чанарт хүрэх явдал юм. Ихрамгүйгэээр хаж, умра хийх боломжгүй.
Ихрамд хэрхэн орох вэ?
Ихрамд орж буй хүн эхлээд хумсаа тайрч, суга, умдагны үсийг цэвэрлэж, шаардлагатай бол үс
сахлаа хусч, сахлаа тэгшлэнэ. Боломжтой бол гүслээрэй. Гусул хийх бололцоо байхгүй бол
зөвхөн биеэ засдаг. Ихрамд орохдоо гусул авах нь суннат-и муаккада юм.
Энэ гусул нь хадаас ариусах биш, харин эд материалын цэвэрлэгээ юм. Энэ талаар сарын тэмдэг
ирсэн болон төрөх насны эмэгтэйчүүд ч гүслүүлж болно. Гусул авсны дараа ямар ч өнгө, ул мөр
үлдээхгүй сайхан үнэр биед нэвт шингэдэг. Бие нь зөвхөн изар, ридагаар бүрхэгдсэн байдаг.
Толгой нь нүцгэн, хөл нь нүцгэн байна. Гэсэн хэдий ч тэрээр өсгийтэй гутал өмсөж, хөлөндөө
задгай шаахай өмсдөг. Изар, рида өмссөний дараа тэрээр 2 ракаат залбирдаг: Эхний ракатад
Фатиха-и Шерифэгийн дараа Кафирун, хоёр дахь ракатад Фатиха-и Шерифэгийн дараа уншдаг. ,
тэр Ихласын бүлгийг уншдаг. Залбирсаны дараа тэрээр хибла руу эргэж, Хаж, Умра хоёрын аль
алиныг нь хийхээр төлөвлөж байна. (Депутат бол хэн нэгний нэрийн өмнөөс эсвэл ямар нэг юм
хэлдэг) 3 удаа завсарлагагүй:
“Лэббэйк, Аллахуммэ лаббейк, лаббейкэ ла шерикэ лака лаббейк. Иннэл-хамдэ вэ'н-ни'мэтэ лэк
вэ'л-мулк. Ла Шерри Лек." Тэрээр талбиа авчирч, араас нь такбир, Салават-и шериф уншдаг.
Ийнхүү ихрамд орно. Одооноос эхлэн эрхэм элч Пайгамбард олон салаавтуудыг уншиж, замдаа
залбирал хийдэг; Зикр, тасбих, тэхлил үйлдэгддэг. Залбирлын дараа олон талбиа уншдаг.
Эрчүүд чанга дуугаар уншх нь мустахаб юм. Эмэгтэйчүүд дуугаа өндөрсгөлгүй хэлдэг.
Ихрамаас хэрхэн гарах вэ?
Ихрамаас гарахын тулд эрчүүд үсээ сахлын хутгаар хусуулах юм уу, эсвэл хурууны үзүүр хүртэл
(1.5-2 сантиметр) үснийхээ дөрөвний нэгийг богиносгодог. Толгойг нь хусуулж, богиносгосон
нь дээр. Харин эмэгтэйчүүд үсээ хусдаггүй, үснийхээ үзүүрийг 1-2 см богиносгодог.
Тиймээс тэд ихрамаас гарч байна.
Ихрамд хаана орох вэ?
Ихрамд орох тодорхой газрууд байдаг. Эдгээрийг "Микат нутаг дэвсгэр" гэж нэрлэдэг.
Байтуллахыг хүссэн Афак нь Каабад ихрамд орж, ихрамд микат газраас орох ёстой.
Микатын тухайд хүмүүс гурван хэсэгт хуваагддаг.
1- Афаки хүмүүс: Микат газрын гаднаас ирсэн хүмүүс.
2- Уулын хүмүүс: Микат хороолол ба гарем хоёрын хооронд амьдардаг хүмүүс.
3- Харамын хүмүүс: Мекка болон түүний эргэн тойронд амьдардаг хүмүүс.
Ихрамын нөхцөл
ИХРАМЫН ХУУЛЬ БУС
1 - Цус авах.
2- Үс зулгаахгүйгээр биеийн болон толгойн аль нэг хэсгийг маажих.
3- Угаах, үнэргүй саван хэрэглэх.
4- Толгойдоо хүрэлгүй шүхэр үүрэх, мөн мод, байшин, майхан дор хоргодох, халуунаас хамгаалах.
5- Бүс зүүх, буу зүүх, бөгж цаг зүүх, үнэргүй морь зүүх.
6- Өсгийтэй, задгай гутал өмсөх.
7- Шүд татуулах, зүү шидүүлэх.
8- Ханцуйгүй цув, хүрэм гэх мэт даашинзыг мөрөндөө зүүх.
9- Хөнжил, хөнжил эсвэл ямар ч бүрээс
Нүүр, толгойноос бусад биеийн бусад хэсгийг бүрхэх.
ИХРАМЫН VACAB
1- Микатын хилээр гарахгүйгээр ихрамд орох.
2- Ихрамыг хориглохоос хамгаалагдах
18 Тирмизи, Хаж, 14/828.
Ихрамын сүннетүүд
1- Ихрамд орохын өмнө суга, умдагны үсийг цэвэрлэж, хумсаа тайрч, үнэртэй ус түрхэх.
2- Ихрамд орохдоо гүслүүлэх юм уу, гэсгээх.
3- Эрчүүд изар, рида хэмээх хоёр даавуунд орооно.
4- Ихрамд орсны дараа караха цаг болоогүй бол хоёр ракаат ихрам намаз залбирах.
5- Ихрамд байх үедээ боломж болгонд талбиа унших.
6- Талбийа гурван удаа давтах.
7- Талбиеийн дараа ташрик, салават-и шариф, залбирал, залбирлын такбир хэлэх.
ИХРАМЫН ЗОРИЛГО
1- Гусул авахын тулд ихрамд санаа тавих.
2- Ихрам нь цагаан, шинэ эсвэл угаасан эсэх
3- Налин шиг харагдах налин эсвэл шаахай өмсөх
4- Мисвак ашиглах.
5- Үсээ самлах.
6- Суннатын дагуу сахлаа тайрах.
ИХРАМ ЖИНХЭНЭ БАЙХ НӨХЦӨЛ
1 - Зорилго.
2- Талбиа уншах эсвэл талбихыг орлох зикр хийх.
Эмэгтэйчүүдийн ихрам
Ихрамтай холбоотой дараах асуудлуудаас бусад тохиолдолд эмэгтэйчүүд эрчүүдтэй адил байдаг.
1. Бүх төрлийн оёсон хувцас, бээлий, оймс, мест өмсөж болно. Тэд толгойгоо халхалж чаддаг ч нүүрээ ил гаргадаг.
2. Талбийд дуугаа өргөдөггүй.
3. Тавафад ремел байхгүй, тэд са'ид шуугиан тарьдаггүй.
4. Тэд үсээ үндсээр нь хусдаггүй, харин богиносгодог.
5. Хэрвээ үймээн самуун гарвал тэд үнсэлгүйгээр Хасер-и Эсвед рүү дайрдаг. Тэд эрчүүдийн нийгэмлэгээс зугтдаг.
6. Тэд салах ёс хийх тойргийг орхиж, сарын тэмдэг болон төрсний дараа зочлохыг хойшлуулдаг тул тахил өргөх шаардлагагүй. (Любабын тайлбар хуудас 78)
Таваф гэж юу вэ?
Таваф гэдэг нь Хацеру-л Эсвед байрладаг булангаас эхлэн Каабыг бидний зүүн тийш авч, долоон удаа тойрох явдал юм. Каабыг тойрох бүрийг шавт гэж нэрлэдэг.
7 шавт бол тойрох болно. Таваф бүрийг хийх нь адилхан. Ялгаа нь зорилгыг тодорхойлох явдал юм. Энэ утгаараа тойрох хүн өөрийн зорилгын дагуу тойргийн төрлийг тодорхойлдог.
Эргэн тойрох: Эрчүүдийн нэг багана нь тойрох юм. Түүнийг гүйцэтгэх хугацаа нь Курбан баярын эхний өдрийн үүр цайхаас эхлээд амьдралын төгсгөл хүртэл байдаг.
Гэхдээ энэ тойргийг Курбан баярын өдрүүдэд (гурав дахь өдөр нар жаргах хүртэл) хийх нь важиб. Гурав дахь өдрөөс хойш үлдсэн бол шийтгэлийн хохирогч нь важиб болно.
Хэрэв бүрэн орхигдвол мөргөл үйлдэх нь хүчингүй болж, харгис болно.
Тавафын төрлүүд
Кудумыг тойрон эргэлдэх нь: Мэргэшлийн болон мөргөл үйлдэж буй хүмүүст (Маккагийн гаднаас ирсэн хүмүүст) сүннет юм.
Эргэн тойрох: Эргэн тойрох нь заавал тойрох явдал юм.
Салахуйн тойрох: Энэ нь афакид заавал тойрох явдал юм.
Умра тойрох: Энэ нь Умрагийн заавал тойрох үйлдлүүдийн нэг юм.
Незир тойрон тойрох нь: Эргэн тойрох (зориулах) нь важиб.
Тахийетул-Масжид таваф: Масжид аль-Харам руу орох бүрт хийх сүннет нь тойрох явдал юм.
Нафила таваф: Энэ нь мусульман хүн заавал биелүүлэх болон важиб тавафаас гадна хүссэн хэмжээгээрээ хийж чадах таваф юм.
Тавафын важибууд
1. Хадесаас тахарет (жүнуб байвал гүслүүлэх, гадаа аваагүй бол гөлрөх).
2. Сетри аурет - аурет газарыг хаах
3. Хэрэв тахир дутуу биш бол эргэлтийг явганаар хийнэ.
4. Хажер асуад буюу түвшингээс тавафаа эхлүүлэх.
5. Каабыг зүүн тийш авч, рукн-у Иракийн чиглэлд хөдөлж таваф хийх.
6. Хатимын гаднаас таваф хийх.
7. Таваф дуусмагц хоёр ракат таваф залбирах.
8. Тавафыг долоон шавтаар дуусгах.
9. Баярын өдрүүдэд тойрох үйлдлийг хийх. Тавафын аль нэг важибыг орхих нь шийтгэлийг шаарддаг. Хэрэв дахин таваф хийвэл торгууль багасна.
Тавафын суннууд
1. Нажасатын цэвэр байдал.
2. Тавафыг эхлүүлэхдээ Рукн-и Йеманиас Хажерү'л-Эсведийн түвшинд хүрэх.
3. Тавафын эхэн ба шавт бүрийн төгсгөлд Хасер-и Эсвед рүү довтлох.
4. Сай, эрчүүдийн тарчлал, тайвшралыг тойрохын төгсгөлд
5. Шатыг тасалдалгүйгээр хийх.
6. Тавафын үеэр зикр, такбир, тэхлил, залбирал зэрэгт завгүй байх.
7. Баярын эхний өдөр айлчлан тойрох ёслол хийх.
8. Таваф эхлэхдээ Хажер-и Эсведийн өмнө "Бисмиллах Аллаху Акбар" гэж гараа өргөх нь Тавафын сүннүүдийг ямар ч шалтгаангүйгээр орхих нь макрух юм.
Гэхдээ ямар ч шалтгаангүйгээр хаясан ч шийтгэл хүлээх шаардлагагүй.
Таваф хийх
Ямар ч тойрон эргэлдэхийг зорьдог. Рукн-и Йемани гэхэд Хажер-и Эсвед байрладаг газар ирдэг. Боломжтой бол Хажер-и Эсведийг такбир, тэхлилээр үнсэж болно.
Боломжгүй бол Хажер-и Эсвед рүү буцаж очоод "Бисмиллахи Аллаху Акбар" гэж хэлэн баруун гарны дотор талыг довтолж үнсээрэй. Дараа нь такбир, тахмид, салават хэлдэг.
Тэврэлт хийх үед талбиа авчирдаггүй бөгөөд довтолсны дараа Каабыг зүүн тийш аваачиж тойрох үйл ажиллагаа эхэлдэг. Эргэлт бүр нь ховхордог. Долоон шавь нь нэг тойрох юм.
Каабагийн үүдэнд болон рукн болгонд залбирал уншиж, салалт, салам, такбир, тэхлилүүдийг авчирдаг. Таваф нь Хатимаас гадуур хийгддэг. Рукн-и Йеманигийн тухай ярихад гарт хүрч,
мэндчилж, гараа үнсдэггүй. Хасер-и Эсведийн тухай ярихад дахин дайрдаг. Эхний шадт дууссан. Бүсгүйчүүд залбирал, такбир, тэхлил зэрэгт дуугаа өргөдөггүй.
Тэд тавафаа хамгийн тусгаарлагдмал газар хийдэг.Таваф дууссаны дараа боломжтой бол Макам Ибрахимд, эсвэл Караха цагийг эс тооцвол Масжид аль-Харамын тохиромжтой газарт хоёр ракат таваф залбирдаг.
Энэ залбирал нь заавал байх ёстой. Эхний ракатын Кафирун, хоёр дахь ракатад ихласын шүлгийг уншина.
Караха үед таваф залбирал хийдэггүй. Оройн фарз дууссаны дараа эхлээд тойрох залбирал, дараа нь оройн сүннэт уншина. Таваф залбирлын дараа Кааба руу буцаж ирээд, зогсож байхдаа замзам ууж,
чин сэтгэлээсээ залбирав.
Сай гэж юу вэ?
Сай; Энэ нь мөргөлийн болон умрагийн зан үйлийн нэг бөгөөд Сафа, Марва хоёрын хооронд долоон удаа нааш цааш явах явдал юм. Манай Валиде Хажарын дуулгавартай байдал, үнэнч байдлын төлөө Аллаху Теала түүн шиг Умра,
Хаж мөргөлийг хийдэг хүн бүрт үүнийг үүрэг болгосон.
Са-ын Важибууд
1. Са-г алхаж хийх (Өвчтэй, хөгшин, хөгжлийн бэрхшээлтэй хүмүүс машинд сууж болно).
2. Са-г долоон алчуураар гүйцээх.
Са-гийн сүннетүүд
1. Таваф дууссаны дараа завсарлагагүйгээр са'г эхлэх хэрэгтэй.
2. Нажасатын цэвэр байдал
3. Хадесээс цэвэрлээрэй.
4. Саги руу явах замд Хажер-и Эсвед рүү довтлох.
5. Шавт болгонд Сафа, Марвагийн толгод дээр Кааба харагдахуйц газар руу авирч байна.
6. Сафа, Марва дахь Кааб руу эргэж, такбир, тэхлил, залбирах.
7. Эрчүүд хоёр ногоон шонгийн завсраар "Гүүх" нөгөө хэсэгтээ аажуухан алхана.
8. Бүх шавтуудыг завсарлагагүйгээр хийх.
9. Сайын үеэр такбир, тэхлил, залбирал зэрэгт завгүй байх.
Са-гийн бүтээл
Хажер-и Эсвед довтолсоны дараа Сафа руу явж, зорьж байна. Сафа толгод очиход та Байтуллах руу буцна.
Малбирж буй мэт гараа өргөдөг. Магтаал, магтаал. Такбирыг гурван удаа хэлдэг. Түүнийг Салеват-и шерифт уншин,
өөрийнхөө болон мусульманчуудын төлөө залбирсны дараа тэрээр залбиралтайгаар Мерве рүү аажуухан алхаж, ногоон шон дээр
ирэхэд "Гүүн" дуусч, хоёр дахь ногоон шон руу гүйв. Хоёр ногоон баганын хооронд залбирдаг:
Хоёр дахь ногоон бичлэгийн дараа хэвийн алхаарай. Та Мервед ирэхдээ Бейтуллах руу буцдаг. Сафагийн нэгэн адил такбир,
зикр, залбирал уншдаг. Ийнхүү sa-ийн эхний шаут дууслаа. Үүнтэй адилаар Сафагаас Марва руу дөрөв, Марвагаас Сафа руу буцах
гурван долоон шавт хийснээр саь дусдаг. Саъийн дараа Масжид аль-Харамд хоёр ракаат залбирах нь мустахаб юм.
Мерве хотод залбирал байдаггүй.
Reviews
There are no reviews yet.