Хаж
Хаж бол Исламын таван баганын нэг юм. Энэ бол санхүүгийн болон бие махбодийн мөргөл юм.
Санхүүгийн байдал нь сайн байгаа ч насан туршдаа үүнийгээ дийлэхгүй. Загалмай; Аялал
жуулчлалын газруудыг үзэхээр төлөвлөж байна.
Энэ нь тусгай газар (Кааб ба түүний эргэн тойрон дахь ариун газрууд) тусгай цагт (Хажийн сар; Шаввал, Зилкаде, Зилхиче) тусгай үйлдлээр (Хаж менасис; мөргөлийн фарз, важиб, сүннүүдийг сахих) зочлох явдал юм. Мухаммед (С.А.В.) хэлэв: Исламын шашин таван үндсэн зарчим дээр суурилдаг. Эдгээр нь Аллахаас өөр бурхан байхгүй, Мухаммед (с.а.с.) бол Аллахын эш үзүүлэгч гэдгийг гэрчлэх, залбирах, өглөг өгөх, Рамадан сард мацаг барих, Каабад мөргөл үйлдэх явдал юм.
Хаж мөргөл хийхээс өмнөх бэлтгэл
1 – Сүнслэг бэлтгэл
1. Боол болох эрсдэлийн эсрэг, хамаатан садан, хөрш, бизнесийн орчин гэх мэт. Бие биедээ баяртай гэж хэлэх нь маш чухал юм.
2. Мөргөлийн аялалд явахаасаа өмнө нүглээсээ ангижрахын тулд Истигфар-и Шарифыг ve унших нь чухал.
3. Бид Пайгамбар Мухаммедийн зиарет хийх гэж байгаа тул түүнд гар хоосон очихгүйн тулд “Салават-и Шариф”-ийг олон удаа унших хэрэгтэй.
4. Тасбих залбирал, Духа, Аввабин, Тахажжүд залбирал зэрэг нафил залбирлыг адислалд явахын өмнө хийх нь маш их ач тустай байх болно.
5. Хэрэв та мөргөл хийхээсээ өмнө Коран судар уншихаа мэдэхгүй байгаа бол сурах нь маш ашигтай бололх. Та Коран судар сурахын тулд бүлгийн багш руугаа залгаж болно.
6. Танай компани мөргөл үйлдэхээс өмнө зохион байгуулагдаг семинарт оролцох ёстой. Семинарын товыг бүлгийн багшаасаа болон 86111377 утсаар авч болно.
7. Мэргэшлийн семинарын үеэр бүлгийн багштайгаа заавал уулзаж, Саудын Арабын утасны дугаарыг авахаа бүү мартаарай, аваагүй бол манай 86111377 дугаараас авах боломжтой.
8. Семинарт танд юу гэж хэлсэн; Ихрам, шаахай, бүсэлхийн бүс гэх мэт мөрграл үйлдэххэд хэрэг болох mateриалаа худалдаж авах.
9. Болж өгвөл унтуулахгүйгэээээр онгоц, автобусаар мөргөл хийх нь маш чухал тул аяллынөдрөө сайхан амраарай.
10. Эртний мөргөлд мордохын өмнө болж өгвөл ариун дагшин ариун газруудад гүслүүлж, хөл тавих нь зөв.
2 – Материалын бэлтгэл
- “Хаж хэцүү” гэсэн хадисийг хэзээ ч мартаж болохгүй.
2. Мэргэшлийн аялалд явахын өмнө өрхийн эмч болон өөрт ойр байгаа эрүүл мэндийн байгууллагад очиж эрүүл мэндийн үзлэгт хамрагдаж, шаардлагатай эм тариатай бол их хэмжээгээр авч яваарай.
3. Танай компаниас танд өгсөн Хаж, Умра хөтөч номыг заавал хэд хэдэн удаа уншаарай.
4. Явж явахдаа Коран судар, танд өгсөн мөргөлийн болон умрагийн гарын авлагыг заавал авч яваарай.
5. Иргэний үнэмлэхээ биедээ авч яваарай.
6. Таны ачаа тээшний жин хамгийн ихдээ 30 кг байх ёстой. Таны гар цүнхэнд 8 KG. өнгөрөх ёсгүй.
7. Та тэнд хувийн хэрэгцээгээ хангахын тулд Доллр $ хангалттай мөнгө авч явах боломжтой. Доллр $ \USD \ | RİAL | худалдаж авах боломжтой.
8. Заасан цагт онгоцны буудал дээр бэлэн байгаарай.
9. Паспорт болон Умра картаа чемодандаа хэзээ ч бүү хий.
10. Чемоданаа дээрх газар тээшинд өг.
11. Ачаа тээшний баримт болон суух тасалбараа гар цүнхэндээ хий.
12. Бүлгийн багшийн зааврыг дагаж, бүлгээсээ бүү гар.
13. Мөргөл бол хүнд хэцүү мөргөл гэдгийг мартаж болохгүй.
Хажийн мэргэн ухаан
Хаж мөргөлийг үүрэг болгох олон мэргэн ухааны зарим нь: Энэ нь Исламын нэр төр, муслим шашинтнуудын эв нэгдэл, ахан дүүсийг баталгаажуулах хэрэгсэл юм. Мөргөл бол хамгийн ашигтай, ариун аялал юм. Тэнд цугларсан асар олон хүн дэлхийн хувцас хунараа тайлж, хагаан ихрамд нөмөрлөө. Мөргөлчин бүр гэр бүл, найз нөхдөөсөө хөндийрч, зугаа цэнгэлээсээ татгалзаж, зарим зовлон бэрхшээл, дарамтыг эрсдэлд оруулсан, өөрийгөө нүглээс арутгах хүсэлтэй муслим шашинтан юм.
Ихрам гэж юу вэ?
Энэ нь хаж, умра, чирагийн дагуу хоёуланг нь санаачилж харамд оролцох гэсэн санаа,
талбихаас бүрддэг. Энэ хооронд эрчүүдийн өмсдөг рида, изар хэмээх хоёр нөмрөгийг ард түмний
дунд ихрам гэж нэрлэдэг (эмэгтэйчүүүдийн ихрам бол тэдний ердийн хувцас юм).
Умра үйлдэхийн тулд зарим зөвшөөрөгдөх үйлдлийг хийж болохгүй гэсэн үг.
(İnaye c.2, s.429)
Ихрамд орохын нууц ба мэргэн ухаан: Хорвоогийн чимэг болсон хувцсыг тайлж; Үхэгсдийн төрөлт,
амилалтын тухай, шүүлтийн газар, тооцооны өдөр, тэнцвэрт байдлын талаар бодох нь цэвэр
ариун байснаар бурханлаг чанарт хүрэх явдал юм. Ихрамгүйгэээр хаж, умра хийх боломжгүй.
Ихрамд хэрхэн орох вэ?
Ихрамд орж буй хүн эхлээд хумсаа тайрч, суга, умдагны үсийг цэвэрлэж, шаардлагатай бол үс
сахлаа хусч, сахлаа тэгшлэнэ. Гусул хийх бололцоо байхгүй бол
зөвхөн жижхэн авдест аван. Ихрамд орохдоо гусул авах нь суннат-и муаккада юм.
Энэ гусул нь хадаас ариусах биш, харин эд materyalын цэвэрлэгээ юм. Энэ талаар сарын тэмдэг
ирсэн болон төрөх насны эмэгтэйчүүд ч гүслүүүлж болно. Гусул авсны дараа ямар ч өнгө, ул
мөр үлдээхгүй сайхан үнэр биед нэвт шингэдэг. Бие нь зөвхөн изар, ридагаар бүрхэгдсэн байдаг.
Толгой нь нүцгэн, хөл нь нүцгэн байна. Гэсэн хэдий ч тэрээр өсгийтэй гутал өмсөж, хөлөндөө
задгай шаахай өмсдөг. Изар, рида өмссөний дараа тэрээр 2 ракаат намаз залбирдаг:
Эхний ракатад Фатиха-и Шерифэгийн дараа Кафирун, хоёр дахь ракатад Фатиха-и Шерифэгийн
дараа Ихласын бүлгийг уншдаг. Залбирсаны дараа тэрээр хибла руу эргэж, Хаж, Умра хоёрын аль
алиныг нь хийхээр төлөвлөж байна. (Төлөөлөхч бол хэн нэгний нэрийн өмнөөс эсвэл ямар нэг юм
хэлдэг) 3 удаа завсарлагагүй:
“Лэббэйк, Аллахуммэ лаббейк, лаббейкэ ла шерикэ лака лаббейк. Иннэл-хамдэ вэ'н-ни'мэтэ лэк
вэ'л-мулк. Ла Шерри Лек."
Ийнхүү ихрамд орно. Одоонос эхлэн эрхэм элч Пайгамбард олон салаавтуудыг уншиж, замдаа
залбирал хийдэг; Зикр, тасбих, тэхлил үйлдэгддэг. Залбирлын дараа олон талбиа уншдаг.
Эрчүүд чанга дуугаар уншх нь мустахаб юм. Эмэгтэйчүүд дуугаа өндөрсгөлгүй хэлдэг.
Ихрамаас хэрхэн гарах вэ?
Ихрамаас гарахын тулд эрчүүд үсээ сахлын хутгаар хусуулах юм уу, эсвэл хурууны үзүүр хүртэл
(1.5-2 сантиметр) үснийхээ дөрөвний нэгийг богиносгодог. Толгойг нь хусуулж, богиносгосон
нь дээр. Харин эмэгтэйчүүд үсээ хусдаггүй, үснийхээ үзүүрийг 1-2 см богиносгодог.
Тиймээс тэд ихрамаас гарч байна.
Ихрамд хаана орох вэ?
Ихрамд орох тодорхой газрууд байдаг. Эдгээрийг "Микат нутаг дэвсгэр" гэж нэрлэдэг.
Байтуллахыг хүссэн Aфак нь Каабад ихрамд орж, ихрамд микат газраас орох ёстой.
Микатын тухайд хүмүүс гурван хэсэгт хуваагддаг.
1- Афаки хүмүүс: Микат газрын гаднаас ирсэн хүмүүс.
2- Уулын хүмүүс: Микат хороолол ба гарем хоёрын хооронд амьдардаг хүмүүс.
3- Харамын хүмүүс: Мекка болон түүний эргэн тойронд амьдардаг хүмүүс.
Ихрамын нөхцөл
ИХРАМТАЙ БАЙХАТ ХИЙХ БОЛОМЖТОЙ ЗҮЙЛС
1 - Цус авах.
2- Үс зулгаахгүйгээр биеийн болон толгойн аль нэг хэсгийг маажих.
3- Угаах, үнэргүй саван хэрэглэх.
4- Толгойдоо хүрэлгүй шүхэр үүрэх, мөн мод, байшин, майхан дор хоргодох, халуунас хамгаалах.
5- Бүс зүүх, буу зүүх, буу зүүх, бөгж цаг зүүх, үнэргүй морь зүүх.
6- Өсгийтэй, задгай гутал өмсөх.
7- Шүд татуулах, зүү шидүүлэх.
8- Ханцуйгүй цув, хүрэм гэх мэт даашинзыг мөрөндөө зүүх.
9- Хөнжил, хөнжил эсвэл ямар ч бүрээс
Нүүр, толгойноос бусад биеийн бусад хэсгийг бүрхэх.
ИХРАМЫН Уажив
1- Микатын хилээр гарахгүйгээр ихрамд орох.
2- Ихрамыг хориглохоос хамгаалагдах
Ихрамын сүннетүүүд
1- Ихрамд орохын өмнө суга, умдагны үсийг цэвэрлэж, хумсаа тайрч, үнэртэй ус түрхэх.
2- Ихрамд орохдоо гүслүүлэх юм уу, гэсгээх.
3- Эрчүүүд изар, рида хэмээх хоёр даавуунд орооно.
4- Ихрамд орсны дараа караха цаг болоогүй бол хоёр ракаат ихрам намаз залбирах.
5- Ихрамд байх үедээ боломж болгонд талбиа унших.
6- Телвиээг 3 удаа уншах
7- Талбиеийн дараа ташрик, салават-и шариф, залбирал, залбирлын такбир хэлэх.
ИХРАМЫН ЗОРИЛГО
1- Гусул авахын тулд ихрамд санаа тавих.
2- Ихрам нь цагаан, шинэ эсвэл угаасан эсэх
3- Налин шиг харагдах налин эсвэл шаахай өмсөх
4- Мисвак ашиглах.
5- Үсээ самлах.
6- Хамар доогуур цахалыг болон том сахлыг сүннетэд адилхан тайрах
ИХРАМ ЖИНХЭНЭ БАЙХ НӨХЦӨЛ
1 - Зорилго.
2- Tалбиа уншах эсвэл талбихыг зикр хийх.
Эмэгтэйчүүүдийн ихрам Ихрамтай холбоотой дараах асуудлуудаас бусад тохиолдолд эмэгтэйчүүд эрчүүдтэй адил байдаг. 1. Бүх төрлийн оёсон хувцас, бээлий, оймс, мест өмсөж болно. 4. Тэд үсээ үндсэээр нь хусдаггүй, харин богиносгодог. 5. Хэрвээ үймээн самуун гарвал тэд үнсэлгүйгээр Хасер-и Эсвед рүү дайрдаг. Тэд эрчүүүдийн нийгэмлэгээс зугтдаг. 6.Тэд салах ёсыг орхих, эсвэл сарын тэмдэг ирэх, төрөх насны зэрэг шалтгаанаар зочлохыг хойшлуулдаг тул тахил өргөх шаардлагагүй. (Любабын тайлбар хуудас 78)
Таваф гэдэг нь Хажеру-л Эсвед байрладаг булангаас эхлэн Каабыг бидний зүүн тийш авч, долоон удаа тойрох. Каабыг тойрох бүрийг шавт гэж нэрлэдэг.Таваф бүрийг хийх нь адилхан. Ялгаа нь зорилгыг тодорхойлох явдал юм. Энэ утгаараа тойрох хүн өөрийн зорилгын дагуу тойргийн төрлийг тодорхойлдог.Эргэн тойрох: Эрчүүдийн нэг багана нь тойрох юм. Түүнийг гүйцэтгэх хугацаа нь Курбан баярын эхний өдрийн үүр цайхаас эхлээд амьдралын төгсгөл хугсгөл хугсгөл.Гэхдээ энэ тойргийг Курбан баярын өдрүүүдэд (гурав дахь өдөр нар жаргах хүртэл) хийх нь важиб. Гурав дахь өдрөөс хойш үлдсэн бол шийтгэлийн хохирогч нь важиб болно.Хэрэв бүрэн орхигдвол мөргөл үйлдэх нь хүчингүй болж, харгис болно.
Тавафын төрлүүд
Кудумыг тойрон эргэлдэх нь: Мэргэшлийн мэргэшлийн болон мөргөл үйлдэж буй хүмүүст
(Маккагийн гаднас ирсэн тҎм.үсм)
Эргэн тойрох: Эргэн тойрох нь заавал тойрох явдал юм.
Салахуйн тойрох: Энэ нь афакид заавал тойрох явдал юм.
Умра тойрох: Энэ нь Умрагийн заавал тойрох үйлдлүүдийн нэг юм.
Незир тойрон тойрох нь: Эргэн тойрох (зориулах) нь важиб.
Тахийетул-Масжид таваф: Масжид аль-Харам руу орох бүрт хийх сүннет нь тойрох явдал юм.
Тавафын важибууд 1. Хадесаас тахарет (жүнуб байвал гүслүүлэх, гадаа аваагүй бол гөлрөх). 2. Сетри аурет - аурет газарыг хаах 3. Хэрэв тахир дутуу биш бол эргэлтийг явганаар хийнэ. 4.Hacer-i Esved буюу түвшингээс тавафаа эхлүүлэх. 5. Каабыг зүүн тийш авч, рукн-у Иракийн чиглэлд хөдөлж таваф хийх. 6. Хатимын гаднаас таваф хийх. 7. Таваф дуусмагц хоёр ракат таваф намаз залбирах. 8. Тавафыг долоон шавтаар дуусгах. 9. Баярын өдрүүүдэд тойрох үйлдлийг хийх. Тавафын аль нэг важибыг орхих нь шийтгэлийг шаарддаг. Хэрэв дахин таваф хийвэл торгууль багасна.
Тавафын суннууд
1. Нежасеттен тахарет
2. Тавафыг эхлүүлэхдээ Рукн-и Йеманиас Хажерү'л-Эсведийн түвшинд хүрэх.
3. Тавафын эхэн ба шавт бүрийн төгсгөлд Хажер-и Эсвед рүү довтлох.
4. Сай, эрчүүдийн тарчлал, тайвшралыг тойрохын төгсгөлд
5. Шавтыг тасалдалгүйгээр хийх.
6. Тавафын үеэр зикр, такбир, тэхлил, залбирал зэрэгт завгүй байх.
7. Баярын эхний өдөр айлчлан тойрох ёслол хийх.
8.Хажер Есуадыг үнсэг
Таваф хийх Ямар ч тойрон эргэлдэхийг зорьдог. Рукн-и Йемани гэхэд Хажер-и Эсвед байрладаг газар ирдэг. Боломжгүй бол Хажер-и Эсвед рүү буцаж очоод "Бисмиллахи Аллаху Акбар" гэж хэлэн баруун гарны дотор талыг довтолж үнсээрэй. Дараа нь такбир, тахмид, салават хэлдэг. Тэврэлт хийх үед талбиа авчирдаггүй бөгөөд довтолсны дараа Каабыг зүүн тийш аваачиж тойрох үээгагаг. Эргэлт бүр нь ховхордог. Долоон шавь нь нэг тойрох юм. Каабагийн үүдэнд болон рукн болгонд залбирал уншиж, салалт, салам, такбир, тэхлилүүүдийг авчирдаг. Таваф нь Хатимаас гадуур хийгддэг. Рукн-и Йеманигийн тухай ярихад гарт хүрч, мэндчилж, гараа үнсдэггүй. Хасер-и Эсведийн тухай ярихад дахин дайрдаг. Эхний шадт дууссан. Бүсгүйчүүд залбирал, такбир, тэхлил зэрэгт дуугаа өргөдөггүй. Тэд тавафаа хамгийн тусгаарлагдмал газар хийдэг.Таваф дууссаны дараа боломжтой бол Макам Ибрахимд, эсвэл Караха цагийг эс тооцвол Масжид аль-Харамын тохиромжтой газарт хоёр ракат таваф залбирдаг. Энэ залбирал нь заавал байх ёстой. Эхний ракатын Кафирун, хоёр дахь ракатад ихласын шүлгийг уншина. Караха үед таваф залбирал хийдэггүй. Оройн фарз дууссаны дараа эхлээд тойрох залбирал, дараа нь оройн сүннэт уншина. Таваф залбирлын дараа Кааба руу буцаж ирээд, зогсож байхдаа замзам ууж, чин сэтгэлээсээ залбирав. Сай; Энэ нь мөргөлийн болон умрагийн зан үйлийн нэг бөгөд Манай Валиде Хажарын дуулгавартай байдал, үнэнч байдлын төлөө Аллаху Теала түүн шиг Умра,
Са-ын Важибууд 1.Са-г алхаж хийх (Өвчтэй, хөгшин, хөгжлийн бэрхшээлтэй хүмүүс машинд сууж болно).
2.Са-г долоон алчуураар гүйцээх.
Сагийн сүннетүүүд 1.Таваф дууссаны дараа завсарлагагүйгээр эхлэх хэрэгтэй.
2.Нажасатын цэвэр байдал
3. Хадесээс цэвэр байдал
4. Саги руу явах замд Хажер-и Эсвед рүү довтлох.
5. Шавт болгонд Сафа, Марвагийн толгод дээр Кагба харагдахуйц газар руу авирч байна.
6. Сафа, Марва дахь Кааб руу эргэж, такбир, тэхлил, залбирах.
7. Эрчүүд хоёр ногоон шонгийн завсраар "Гүүх" нөгөө хэсэгтээ аажуухан алхана.
8. Бүх шавтуудыг завсарлагагүйгээр хийх.
9. Сайын үеэр такбир, тэхлил, залбирал зэрэгт завгүй байх.
Са-гийн бүтээл
Хажер-и Эсвед довтолсоны дараа Сафа руу явж, зорьж байна. Ойртох боломжгүй байбал мэндэлж
буй мэт гараа өргөдөг. Такбирыг гурван удаа хэлдэг. Түүнийг Салеват-и шерифт уншин,
өөөрийнхө ирэхэд "Гүүн" дуусч, хоёр дахь ногоон шон руу гүйв.
Хоёр дахь ногоон бичлэгийн дараа хэвийн алхаарай. Та Мервед ирэхдээ Бейтуллах руу буцдаг.
Сафагийн нэгэн адил такбир,зикр, залбирал уншдаг. Ийнхүү sa-ийн эхний шаут дууслаа.
Үүнтэй адилаар Сафагаас Марва руу дөрөв, Марвагаас Сафа руу буцах гурван долоон шавт
хийснээр саь дуусдаг. Саъийн дараа Масжид аль-Харамд хоёр ракаат залбирах нь мустахаб юм.